Foto: Ulla-Carin Ekblom

Nya steg – här är julnumret av vår tidning

Nyhet Publicerad

Möt Fredrik Karlsson, direktor för Örebro Stadsmission. Dessutom: Gå för själen – och må bättre! Har du koll på julens kändisar? Det, och mycket mer, hittar du i tidningen. Den 27 november utkommer julnumret av ”Örebro – Mitt i livet”.

Pandemin tvingar oss att vara kreativa och hitta nya lösningar – nya sätt att ses, nya sätt att finnas för människor. Detta julnummer är fullt av exempel på människor som tagit nya steg.

så påverkar nya maxgränsen

Sedan tidningen gjordes har regeringens nya maxgräns på åtta personer kommit. Den gemensamma julfesten i Almby kyrka och Sörbykyrkan på julafton (sida 16) ställs därför in. Örebro pastorat bjuder i stället in till digitala adventsgudstjänster varje söndag i advent. På webben kan du läsa mer om hur vi gör för att bjuda in till kyrkan i advent och jul – på distans.

Gå för själen i Längbro församling (sida 12) pausas. Samtidigt startar vi flera digitala träffar. Exempelvis lunchsamtaladventssamtal och läsecirkel om Bibeln.

Läs om:

• Det nya insamlingsrekordet för diakonernas matbank
  • Samtalsfestivalen om klimat i S:t Nicolai kyrka.
  • 5 julkändisar – vad vet du om dem?
  • Örebro Stadsmissions direktor Fredrik Karlssons nya steg.
  • Tävla och vinna biobiljetter! Vi har tio vinster i potten.

”Örebro – Mitt i livet” landar i brevlådorna fredagen den 27 november men går också att läsa digitalt här på webben. Klicka på tidningens omslag här nedan för att komma till julnumret.

Örebro – Mitt i livet nr 4 2020 Foto: Ulla-Carin Ekblom

Fråga familjerådgivarna om relationer!

Svenska kyrkans familjerådgivare Mats Ekerbring, Jeanette Vogt och Anna Kling svarar på dina frågor om relationer.

Redaktion och kontakt

Vi som arbetar med detta nummer av tidningen "Örebro – Mitt i livet" är Joakim Arenius, Cecilia Andersson, Andreas Axinge, Therese Blixt, Cathrine Gustavsson, Agneta Larsson, Johanna Sjölin, Matti Tordsson och Eva von Walter.

Du når oss på telefon 019-15 45 19 eller e-post orebro.mittilivet@svenskakyrkan.se. Du kan också skicka e-post direkt till cathrine.gustavsson@svenskakyrkan.se

"Örebro – Mitt i livet" ges ut av Svenska kyrkan i Örebro och distribueras fyra gånger per år till samtliga hushåll inom Örebro pastorat.