Foto: Ulla-Carin Ekblom

Musikmässan Mosjö Con Takt i Mosjö kyrka 5/5 Tema: Gospelfestival

Nyhet Publicerad Ändrad

Gospelmusiken ligger nära hjärtat på många av sångarna i Mosjökören. Denna gång får vi dela den entusiasmen med våra grannar i Lekeberg Gospel. Under ledning av My Kullsvik besöker de Mosjö Con Takt i maj. Det blir två körer -dubbelt så många människor, dubbelt så mycket glädje och dessutom ett litet smakprov på den stora gospelfestivalen i Örebro i månadsskiftet maj/juni.

Mosjö Con Takt är ett musikkoncept från Svenska kyrkan Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar som är inne på sin tredje termin. Under tre söndagar våren 2024 blir det mässa i Mosjö kyrka med stort fokus på musik.

Mässan startar kl 18.00 och pågår ca 60 minuter. Insläpp kl 17.30.
Fri entré och parkering.

Efter musikmässan är alla välkomna på mingel i församlingshemmet.

Kollektivtrafik till Mosjö kyrka

Lekeberg gospel

Länstrafikens stadsbuss 1 (hållplats Prästgårdsvägen Mosås) trafikerar ca 700 meter från Mosjö kyrka. Buss 701 (hållplats Mosjö kyrka) trafikerar stora vägen precis vid Mosjö kyrka.

Mosjö Con Takt hösten 2024

• 8 september

• 6 oktober

• 10 november

Svenska kyrkans kyrkomusiker Joakim Arenius leder Mosjökören som sjunger i nya musiksatsningen Mosjö con Takt. Foto: Ulla-Carin Ekblom

Se filmen från Mosjö Con Takt 5 mars 2023: Tema Laleh! Mosjökören under ledning av kyrkomusikern Joakim Arenius, solisten Karolina Cederqvist och musikerna Håkan Cederqvist och Daniel Björnmo.

Gudstjänster och mässor i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Här kan du läsa om det som händer i våra kyrkor under den närmaste tiden. Välkommen till våra gudstjänster och mässor!

Körer, Edsberg och Mosjö-Täby

Kolla in här för mer information om körerna i våra två församlingar...

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar