Konfirmation i Almby församling

Fyra konfirmandgrupper startar i Almby församling läsåret 2022/2023 för dig som är född 2008: Mediakonfa, Fiskekonfa, English konfa och Sommarkonfa. Du behöver inte bo i församlingen, alla är välkomna!

Mediakonfa – express yourself

När du är glad eller ledsen. När du tror eller tvivlar. I Mediakonfa får du uttrycka dina egna tankar och frågor om livet, döden, kärlek, tro, förlåtelse och – inte minst – vem du själv är, mitt i alltihop. Vi jobbar med musik, film, foto och skrivande och åker till kreativa Berlin ihop.

Fiskekonfa

Fiskekonfa vänder sig till dig som vill ta dig an livets stora frågor tillsammans med andra som gillar att fiska. Många i Bibelns berättelser var faktiskt fiskare! På våra träffar pratar vi om livet, tron – och fiske. I maj 2024 åker vi på en fiskeresa ihop.

Sommarkonfa på Solliden

Född 2009? Upptagen med plugg och aktiviteter under terminerna? Då kan Sommarkonfa vara något för dig. Ta chansen att fundera över meningen med livet ihop med andra ungdomar sommaren 2024, på Sollidens kursgård!

Bilden visar den brittiska flaggan på flaggstång, blå himmel i bakgrunden.

English konfa

Would you like to take your konfirmation in English? Then look no further! Join Sörbykyrkan’s English konfa.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, sportintresserad, fnissig, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Almby församling

Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook