Ett litet barn på en lekplats tittar på sin spegelbild. Spegeln sitter på magen på hennes nallebjörn.
Foto: Magnus Aronson/Ikon

Förskolorna har lediga platser

Förskolornas personal längtar efter att få lära känna nya barn då några har gått över till förskoleklass i höst. Förskolan Pärlan och Kråkekullens förskola ligger vid Gunnareds kyrka vid Angereds centrum. Hör av dig om du vill veta mer. Kanske komma på besök!

Nylöse pastorat bedriver heltidsförskola i Angereds församling.
Förskolan Kråkekullen ligger i Gunnareds kyrka i Angereds centrum.

Förskolan arbetar med läroplanen för förskola, Lpfö-18 som grund, där betoningen ligger på att barnen ska känna sig trygga, ha roligt, vara delaktiga, utforska och lära sig.

Du är välkommen att ringa eller ta kontakt via bokat besök om du vill ha ytterligare information om verksamhetens innehåll och om den kristna profilens utformning.

Vid ansökan ställs ditt barn i kö och din ansökan behandlas i tur och ordning, och vi tillämpar syskonförtur. Alla barn oavsett bakgrund ges en plats på förskolorna.

öppen:

Förskolan är öppen mellan kl.06:30– 17.30 men öppettiderna kan förändras efter behov.

avdelningar:

avdelningen Kråkekullen är det en syskongrupp är det en syskongrupp för barn mellan 1 – 5 år som tar emot max 19 barn.

avdelningen Pärlan är det också en syskongrupp för barn mellan 1 – 5 år och kan ha max 24 barn inskrivna.

Personal:

I verksamheten arbetar flera förskollärare, barnskötare och personal med annan pedagogisk utbildning. Se kontaktuppgifter längre ner på sidan.

Vad kostar en barnomsorgsplats:

Förskolan följer Förskole förvaltningens regler för fristående förskolor samt tillämpar en avgift enligt gällande maxtaxa inom Göteborgs stad. Avgiften variera beroende på om barnet har en heltidsplats, går 15-eller 25 timmar per vecka, barnets ålder baserat på vårdnadshavarens inkomst.

Kontakt:

För ytterligare information och anmälan kontakta Agneta Lundh, rektor.

Avdelning Kråkekullen 031- 731 69 39
Avdelning Pärlan 031-731 69 11