Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfa 2021/2022

Det finns ännu tid kvar att anmäla dig! Vill du lära dig något nytt? Åka på läger? Lära känna nya kompisar och prata om livet?

Genom lek och allvar, diskussioner och övningar utforskar vi tillsammans livet med Gud.
Vi ställer oss frågor som; Vem är Jesus? Vad har Gud och kristen tro för betydelse idag, i mitt liv? Vad gör jag när livet gör ont? Var kan jag vara mig själv? Hur vill jag att framtiden ska se ut?
Vi förutsätter inte att du tror på Gud eller kallar dig kristen, men vi hoppas att du är nyfiken på frågor om livet, kyrkan och kristen tro.

Ett pärlarmband med pärlor i olika färger och former ligger på en grön växt i solen.

Helgkonfa

Mer information och anmälan här.

Helg- och sommargrupp

Mer information och anmälan här.

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.