Nybro pastorat söker kantor till BUS-arbetslaget

Nyhet Publicerad Ändrad

Svenska kyrkan i Nybro bedriver verksamhet i hela Nybro kommun, med kyrkor och kyrkogårdar i  Alsjöholm, Bäckebo, Hälleberga, Kristvalla, Kråksmåla, Madesjö, Nybro-S:t Sigfrid och Örsjö. Nybro ligger mitt i glasriket, med närhet till Kalmar, Öland och Växjö. Vi finns till för ca 20 000 invånare, varav ca 12 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Personalgruppen består av ca 50 anställda i olika yrkeskategorier.

Nu söker vi
KANTOR
Vår vision är att vi i varje möte, varje samtal, varje verksamhet pekar inåt mot vårt centrum - Guds kärlek genom Jesus. Vår vilja är att alla våra olika verksamheter, möten och gudstjänster ska vara genomsyrade av trygghet och gemenskap. Vår förvissning är att vi blir starkare och tydligare som kyrka i hela pastoratet om vi arbetar tillsammans, anställda och ideella meddarbetare.

Församlingsverksamheten är uppdelad i två arbetslag. Du kommer att ingå i det arbetslag som ansvarar för verksamheten riktad till barn, ungdom och skola. Vi har en stor barn- och ungdomsverksamhet med en tydlig röd tråd. Du ingår i en arbetsgemenskap där du, i den
församlingsinriktade vardagsverksamheten, samverkar med övriga professioner och med ideella medarbetare.

Du kommer att ha ett särskilt ansvar för gudstjänstmusiken i Bäckebo och Kråksmåla kyrkor och får förmånen att leda kör. I församlingarna finns ett stort engagemang och levande gemenskaper. Tillsammans med övriga sex kyrkomusiker i pastoratet kommer du att tjänstgöra vid våra kyrkliga handlingar.

Du behöver vara uppriktigt intresserad av, och ha en god förmåga att relatera till andra människor. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Kyrkomusikerexamen på minst C-nivå (kantorsnivå) eller likvärdig äldre examen är ett krav för tjänsten. Du behöver även ha körkort och tillgång till bil.

Har du frågor om tjänsten hör av dig till verksamhetsledare Sanna Engelbrektsson 0481-429 45 eller sanna.engelbrektsson@svenskakyrkan.se.

Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Nybro pastorat
Box 124