Kompisarna

Åk 7. Höstterminens första träff är torsdagen den 5 oktober kl 17:00-19:30 i Ansgarsgården

Kompisarna är namnet på en ungdomsgrupp i Nybro pastorat. På kompisarna gör vi saker gemensamt, men det finns en stund under kvällen då man själv bestämmer vad man vill göra. Man kan välja mellan att baka, pyssla, leka eller PYSA. När vi PYSER så innebär det att vi sitter och pratar om allt möjligt. En sak vi alltid gör är att vi äter tillsammans - ofta pizza.

Kompisarna träffas en torsdag i månaden. Som avslutning på vårterminen får alla kompisar som vill, följa med på en resa till Liseberg.

Att var med i kompisarna kostar ingenting, men när vi åker till Liseberg får var och en betala halva avgiften.

Hur går man med i Kompisarna? I början av höstterminen skickar vi ut ett brev till dem som börjar årskurs sju och som vi har en adress till. Därför uppmuntrar vi alla som får en inbjudan, att berätta om Kompisarna för dom som inte får en inbjudan. Alla är välkomna!

I inbjudan står det när kompisarna träffas första gången. Om man är nyfiken, är det bara att dyka upp och testa. Man behöver inte anmäla sig till Kompisarna - det är bara att komma.

Plats: Ansgarsgården, Kyrkogatan 5, Nybro
Tid: Torsdagar kl. 17:00-19:30