Kyrkguiden - Svenska kyrkans app

Ladda ner Svenska kyrkans app som guidar till över 3000 kyrkor i landet. Med hjälp av appen kan man också kontakta sin församling för att boka vigsel, dop eller begravning.

Svenska kyrkan har en app som guidar till över 3000 kyrkor i landet. Med hjälp av appen kan man också kontakta sin församling för att boka vigsel, dop eller begravning.

- Svenska kyrkan finns över hela landet. Med appen Svenska kyrkans kyrkguide kan man hitta sin kyrka. Den som ligger närmast, den man ska besöka för dop, bröllop eller begravning, berättar Mattias Hallberg, informatör på Svenska kyrkans webbenhet i Uppsala.

Med appen kan man också skapa en egen kalender med påminnelsefunktion om till exempel gudstjänster eller konserter som man vill gå på.
- Ska man till ett bröllop kan man hitta fram med hjälp av appen. Det är bara att söka via karta, län, kommun eller kyrkans namn, berättar Mattias Hallberg.

I appen finns också en e-postadress och telefonnummer så att man kan kontakta församlingen när vill boka kyrkan för vigsel, dop eller begravning eller har andra frågor.
Via appen kan man också få veckans tanke och en ny kort predikan, som tolkar söndagens tema och bibeltexter i vår tid, och lyfter fram angelägna budskap idag.