Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Livet - värt att dela

Nyhet Publicerad Ändrad

Livsberättargrupp startar i Rosviks kyrka 20/2. Det riktar sig till dig som är äldre och vill ha ett ökat välbefinnnande i livet.

Syftet med samtalsgruppen är att erbjuda en gemenskap som bryter och förebygger ofrivillig ensamhet, ger nya kontakter och ökad livsglädje.

Vi träffas tio gånger och berättar om våra liv för varandra. Vi delar minnen från barndom, ungdomstid och vuxenliv. Varje deltagare är lika viktig för processen i gruppen.

Vi pratar om livet som pensionär och diskuterar hinder och möjligheter till att ha ett så bra liv som möjligt resten av livet. Vad kan vi själva förändra eller förhålla oss annorlunda till?

Gruppen består av max åtta personer och leds av två utbildade gruppledare. Det är inte gruppterapi utan en samtalsgrupp för att dela minnen, tankar och prata om livsfrågor, vilket har en stärkande och uppbyggande effekt.

Det betyder att du skall vara beredd att dela med dig, men också kunna lyssna till vad andra har att berätta. Tillsammans stöder vi varandra i detta.

Anmälan, frågor och funderingar:

Inga-Lill Wass 070-321 64 57
inga-lill.wass@svenskakyrkan.se