Foto: Efraimstochter / Pixabay (CC0)

Församlingsresa till Astrid Lindgrens Värld/Näs

Årets församlingsresa avgår till Astrid Lindgrens Värld och Astrid Lindgrens Näs den 10 maj 2018. Läs mer om resan och anmälningsinformation.

Torsdagen den 10 maj åker vi på församlingsresa. Årets församlingsresa har två alternativ: Astrid Lindgrens Värld eller Astrid Lindgrens Näs.

Samtliga församlingsbor är välkomna att följa med.

Astrid Lindgrens Värld

Astrid Lindgrens Värld bjuder på fri tid att upptäcka parken.

Astrid Lindgrens Näs

Astrid Lindgrens Näs bjuder på en guidad tur. Vi äter en måltid tillsammans (reserverat bord) och ser oss omkring i trädgården.

Torsdag 10 maj 2018 - Kristi himmelsfärdsdag

Norrahammars kyrka

• 07:45 - Trumpet från klockstapeln i Norrahammar
  • 08:00 - Morgonmässa i Norrahammars kyrka; därefter avgår bussar till Astrid Lingrens Värld och Astrid Lindgrens Näs
  • 10:15 - Fikastopp i Eksjö (medhavd matsäck)
  • 16:00 - Hemfärd från Astrid Lindgrens Näs
  • 17:00 - Hemfärd från Astrid Lindgrens Värld

Pris

Priset är 150 kr för vuxna. Buss och entré ingår i priset. För resmålet Näs ingår även guidning.

Resan är kostnadsfri för barn och ungdomar i församlingens grupper. Buss och entré ingår.

Priset är 100 kr för övriga barn och syskon som inte är med i församlingens grupper. Buss och entré ingår i priset.

Mat ingår ej (oavsett resmål). Medtag egen fikakorg till stoppet i Eksjö.

Betalning sker i bussen på resdagen via Swish eller kontanter.

Lämna din anmälan i god tid, dock senast 26 april till församlingsexpeditionen.

Vi behöver namn, adress, telefonnummer, födelsedata på samtliga deltagare samt resmål (Astrid Lindgrens Värld eller Astrid Lindgrens Näs).

Barn till och med årskurs 4 måste vara i sällskap av vuxen.

Församlingsexpeditionen

Församlingsexpeditionen är baserad i
Norrahammars församlingshem och är
öppen tisdagar kl. 13:00-15:00 samt kl. 10:00-12:00 övriga vardagar.

Norrahammars församling
Centrumgången 5
562 32 Norrahammar

Telefonväxel: 036-36 21 00

norrahammar.forsamling@svenskakyrkan.se

Vänligen var uppmärksam på att den e-postadress som du anger som svarsadress är korrekt om du väljer att använda kontaktformuläret; vi kan dessvärre sällan besvara de ärenden som skickas in med en felstavad svarsadress.