UNiK - UNg i Kyrkan

Vi vill erbjuda dig som har konfirmerats att fortsätta gemenskapen med dina vänner i kyrkan. Därför finns UNiK – Ung i Kyrkan! UNiK är en plats för dig som är konfirmerad eller har fyllt 15 år och vill fortsätta din bana in i vuxenlivet med kyrkan.

UNiK träffas varje torsdag mellan 16-19.00 för att umgås och lära av varandra på olika sätt. Vi träffas i Vänge kyrka och man får komma när man slutat skolan på drop in. Vi bygger om Läbykoret i kyrkan till en mysig plats där vi fikar, spelar spel, läser, pysslar samtalar och har mycket annat skoj för oss. UNiK avslutas med att vi firar Kärlekens mässa där också församlingens samtalsgrupp för vuxna möts. Här är en plats där unga och äldre får träffas och erfara Kristus tillsammans i kyrkans mysterium – nattvarden. Ungdomsgruppen är öppen för alla som är unga och vill hitta en gemenskap med andra unga i Norra Hagunda församling! Kom och pröva!

Om ni har frågor eller funderingar kontakta mig, Oskar Andersson, på det sätt ni finner bäst, Guds frid!