Foto: Alex & Martin /Ikon

MINI-retreat

Uppskattar du att få rå om din tid helt och hållet en stund? Att få dra dig tillbaka, lämna det som vanligtvis är en del av din vardag och ditt liv för en stund och avsätta tid för lugn och tystnad. Då kan retreat kanske vara något för dig.

Så här kan en Mini-retreat se ut:

Retreaten inleds kl 09.00 med frukost och information i Skogs-Tibble sockenstuga. Kort meditation som leder oss in i tystnaden.

Man kan sen välja på tre alternativ att ta del av, om man vill, under tystnaden som pågår.

Promenera i de vackra omgivningarna.

Läsa diktböcker eller titta i vackra bilderböcker i en hörna i sockenstugan. Skriva ner egna tankar och funderingar.

Måla med vattenfärg på avskild plats eller i sockenstugan.

Återsamling i Skogs-Tibble kyrka kl 16.00 där vi firar taizémässa med övriga församlingen.

Max antal deltagare är 8 st. Du behöver anmäla dig någon vecka innan retreaten.

Välkommen med din anmälan eller att kontakta annika.oreskovic@svenskakyrkan.se om du vill få mera information på telefon 018-36 40 27.