Alla helgons dag

Under vecka 44 är Margaretakyrkan öppen för ljuständning mellan kl. 9-14. Lördag 2 november kl. 18.00 välkomnas du till en ljusgudstjänst med ljuständning till de avlidnas minne med namnuppläsning.

Öppettider för ljuständning vecka 44
Måndag-fredag: kl. 9-14.00
Öppet för ljuständning

Söndag 3 november kl. 11.00 Högmässa

Söndag 3 november kl. 16.00 Faurés Requiem

Allhelgona är den helg på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som lämnat det här livet. En helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla.
Under tystnad och i bön tänder vi ljus vid gravar och i kyrkor.
Välkomna till Margaretakyrkan för stillhet, tröst och hopp!
 ”Ljuset har besegrat mörkret”.

Någon att prata med

Att ha någon att prata med är ett mänskligt behov. Du är välkommen att prata om det du själv tycker känns viktigt just nu. Du är välkommen att boka tid för samtal här i kyrkan, via telefon eller ”Walk and talk”.

Animation där en person lutar sig fram och vinkar till en annan.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

Ett barn sitter i en gunga med händerna för ansiktet.

Stötta ett barn i sorg

Det kan vara svårt att veta hur man pratar med barn om döden. Några råd är att använda raka ord, säga som det är och utgå från barnets egna frågor.