Vi söker kyrkvaktmästare/ arbetsledare 100%

Läs mer här och välkommen med din ansökan!

Kyrkvaktmästare/arbetsledare 100 %
till Nordmarkens pastorat

Nordmarkens pastorat ligger i sydvästra Värmland och tillhör Karlstads Stift. Vi består av 8 församlingar och ca 35 medarbetare. I Nordmarkens pastorat drivs vi av ett entreprenörskap och ett otroligt engagemang i hela bygden. Tillsammans har vi skapat ett rikt församlingsliv, ett engagerat arbetslag och goda relationer för livet.

Vi söker en engagerad och driven kyrkvaktmästare/ arbetsledare till våra kyrkogårdar som tillsammans med oss fortsätter vårt utvecklingsarbete. Du brinner för såväl personalfrågor som för trädgårdsskötsel och har mod till förändring samtidigt som du visar omtanke för vårt pastorat och våra församlingsmedlemmar.

Arbetsuppgifter

Tillsammans med en arbetsledarkollega kommer ni stå för drift och planering av det dagliga arbetet samt information och samordning. Du kommer arbetsleda 4 helårsarbetare och flertalet säsongsarbetare under sommarhalvåret. Du kommer i nära dialog med fastighet- och kyrkogårdschefen arbeta strategiskt för att ständigt utveckla den operativa verksamheten. I tjänsten ingår även att bland annat genomföra medarbetar- och lönesamtal, rehabiliteringssamtal samt att vara kontaktperson mellan kyrkogårdarna. Du kommer ansvara för att lagar och föreskrifter inom området samt Nordmarkens pastorats interna policy och rutiner följs och tillämpas. Du kommer ha arbetsmiljöansvar enligt gällande delegation. I din roll som ledare hos oss innebär att du ser en utmaning i att ständigt förbättra verksamheten samtidigt som du får medarbetarna att se det positiva i det. Du tycker att det är spännande med den digitala utveckling som ständigt sker och ser det som en utmaning att implementera det arbetet även inom er enhet.

Krav på tjänsten

Vi söker dig som har erfarenhet från trädgårdsarbete, fastighetsskötsel eller byggindustrin. Det är meriterande om du har en utbildning inom trädgårdsskötsel eller erfarenhet av en arbetsledande befattning. Framför allt är din personliga lämplighet avgörande vid tillsättning av tjänsten. B-körkort och tillgång till egen bil krävs. Eftersom du tjänstgör på gudstjänster kommer du att tjänstgöra på helger och kvällar.

Som person är du

Du trivs med att leda andra människor på ett ödmjukt och lyhört sätt, samtidigt som du kan fatta beslut och agera när det krävs. För oss är det viktigt att du har god social kompetens och förmåga att möta människor precis där de befinner sig. För att trivas hos oss måste du vara öppen och transparent samtidigt som vi förväntar oss att du kan stå bakom fattade beslut. Du tycker om att ha roligt på jobbet och får energi av de medarbetare som du omges av. Du kommer stödja dina medarbetare i det operativa arbetet och vid behov utföra alla förekommande arbetsuppgifter ute på kyrkogården.

Övrig information

Vi kommer erbjuda dig goda möjligheter att utbilda- och/eller utveckla dig vidare inom den gröna sektorn. Intervjuer kommer ske under september månad med avsikt att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Anställningsform

Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Nordmarkens pastorat.

Upplysningar om tjänsten

Peter Söderback, Fastighet- och Kyrkogårdschef

Valentina Hammarström, HR

Ansökan

Välkommen med din ansökan, senast 2021-08-29, på e-post till nordmarkens.pastorat@svenskakyrkan.se
Märk din ansökan med ”Ansökan Kyrkvaktmästare/arbetsledare Väst”.

Din ansökan måste innehålla personligt brev och CV.