Vi söker administrativ chef 100% till Nordmarkens pastorat.

Är du den vi söker?

Nordmarkens Pastorat söker administrativ chef på 100 %

Om tjänsten
Som administrativ chef har du det administrativa ansvaret för pastoratets gemensamma kansli. Ansvaret innefattande personalansvar och att driva pastoratets arbetsmiljöarbete samt andra processer såsom kompetensförsörjning, rekrytering och rehabilitering. Du förväntas driva utvecklingsarbeten på kansliet inom bland annat kvalitetssäkring och digitalisering där du blir en kontaktperson gentemot Stiftet och andra instanser inom Svenska Kyrkan. Du kommer också att vara ansvarig för vissa lättare ekonomiska uppgifter.

I ditt nya arbete kommer du att ingå i pastoratets ledningsgrupp och vara närmast underställd kyrkoherden. Tjänsten utgår från Årjäng och är en tillsvidareanställning på 100%.

Om dig
Vi söker dig som är en trygg ledare med förmågan att engagera och motivera din omgivning. Du är van att leda och delegera det dagliga arbetet och får med dig dina medarbetare på utvecklingsprojekt. Din planeringsförmåga är god och du har ett utpräglat ordningssinne och ett strukturerat arbetssätt. Du är kommunikativ och tydlig i ditt utövande där du kan stå fast vid beslut när saker ställs på sin spets.

Vi ser att du som söker tjänsten har en högskoleutbildning, eller vad som bedöms likvärdig, som relaterar till verksamheten eller närliggande områden. Din chefserfarenhet är gedigen och du har erfarenhet av budget-och personalansvar. Vi ser även positivt på att du har goda juridiska kunskaper om Kyrkoordningen eller har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i den och tillämpa den.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och för oss är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Sofie Gustavsson på 070 291 78 83.

Välkommen med din ansökan senast 17 januari.

Om oss
Nordmarkens Pastorat, som har samma geografiska sträckning som Årjängs kommun, består för närvarande av åtta församlingar. Samtidigt står vi inför en församlingsreglering, liksom inför en omstrukturering av tjänst inom administrationen med syfte att aktivt arbeta med pastoratets kompetensförsörjning och att vara ett stöd till kyrkoherden i alla administrativa processer. Därför söker vi nu en administrativ chef!