Ett hänglås med texten Jesus loves You fastsatt i ett staket.

Ekumeniska böneveckan 2021

I år blir den ekumeniska böneveckan i Nordmaling digital. Temat är "Bli kvar i min kärlek" och du får möjlighet att ta del av intressanta bibelstudier och andra arrangemang i din dator eller telefon. Mer information hittar du här.

Årets ekumeniska bönevecka i Nordmaling tar sitt avstamp i de första 17 versarna av Johannesevangeliets 15:e kapitel. Det är en välkänd text för väldigt många och den börjar med att Jesus säger om sig själv ”Jag är den sanna vinstocken.” I vers 12 får vi så en uppmaning – ett nytt bud – att älska varandra på samma sätt som Jesus redan älskat oss.

Arrangemangen under årets ekumeniska vecka är digitala och kan ses i Nordmalings kristna råds kanal på Youtube: www.youtube.com/channel/UCU24Go5jJJTU-BAnlkM_b3w De enskilda videoinslagen kommer också att finnas länkade på den här sidan så att de ska vara enkla att hitta. Tiderna nedan är den första tid som det går att titta men filmerna ligger självklart kvar så att du kan titta när det passar dig.

Bibelstudier

ONSDAG 20/1 12.00: KENNETH MATTEBO

Veckans första bibelstudium hålls av Kenneth Mattebo, pastor i Pingst Nordmaling.

TORSDAG 21/1 12.00: ELISABET JONSSON

Torsdagens bibelstudium hålls av Elisabet Jonsson, präst i Nordmalings församlig. Bibelstudiet är uppdelat i två delar, du hittar dem båda här nedanför.

LÖRDAG 23/1 10.00: MARIA KLASSON SUNDIN

Huvudtalaren för den ekumeniska böneveckan är i år Maria Klasson Sundin, doktor i religionsfilosofi, och adjunkt till biskopen. Efter Marias bibelstudium följer en samtals- och frågestund via mötestjänsten Zoom där alla som vill får delta. Länken hittar du nedan.

Lovsång

Lyssna och var med och sjung tillsammans med Lovisa & Alexander Gullersbo från Salemkyrkan i de här välkända lovsångerna/psalmerna.

Öppna händer.

Böneveckan samlar kristna till bön

Den 18 januari inleds världens största ekumeniska manifestation som genomförs i mer än 120 länder. Syftet är att be tillsammans oavsett var man befinner sig.