Vårstädning Surte och Nödinge kyrkogårdar

Nyhet Ändrad

Om vädret tillåter startar vårstädningen av våra kyrkogårdar i Surte och Nödinge i år den 11 mars. Vi kommer då att ta undan granris och vinterdekorationer på alla gravar.

Vårstädningen av våra kyrkogårdar påbörjas i år den 11 mars, förutsatt att det vädermässigt är möjligt.

Vi tar bort granris och annat organiskt material från samtliga gravar på kyrkogårdarna. Även minneslundarna kommer innefattas i städningen.

Vill du spara något du lagt på graven rekommenderar vi att du tar hem det innan städningen påbörjas.

Personliga saker och prydnader som inte går att kompostera lämnas kvar och är gravrättsinnehavarens ansvar

Har ni några frågor eller önskemål om något går det bra att ta kontakt med någon vaktmästare.

Vaktmästare: 0707-690018

E-post: patrik.bengtsson@svenskakyrkan.se