Här finns vi och vill lyssna på och prata med dig – du som är mellan 12 och 25 år. Måndag, torsdag, söndag kl 19-22. Året om.

Vi har öppet måndag, torsdag och söndag klockan 19-22.

Den nya 11-timmarsregeln kring arbetstid har gjort att många nätvandrare har fått svårt att jobba på onsdagar, och vi behöver byta från onsdagar till torsdagar för att kunna finnas och vara närvarande för dig som behöver prata med oss på bästa sätt. Från vecka 3 ses vi alltså på TORSDAGAR istället.

Starta chatten genom att klicka på den gröna knappen.

Vi här och vill finnas med dig och lyssna på dig.

OM det står att det är kö när du försöker chatta med oss, så beror det på att alla nätvandrare sitter med så många chattar som det är möjligt just då, men om du väntar kvar en liten stund så öppnar vi upp för att prata med dig så fort vi kan.
Vi vill verkligen kunna ge alla möjligheten att prata med oss under kvällen, och vi hoppas att du orkar vänta lite om det skulle vara fullt i stunden. Tack för ditt tålamod, som vi vet inte alltid är det enklaste att ha, särskilt när man mår dåligt.

Du får prata om precis vad du behöver och vill. Du är välkommen om du bara vill småprata med någon trygg vuxen, eller om du vill prata om något som känns svårt och jobbigt för dig. För oss spelar det ingen roll vilket kön du identifierar dig som, vilken religion eller tro du känner dig hemma i, eller om du inte tror på något eller någon alls.

VI LYSSNAR PÅ DIG

Du får alltid chatta med en riktig person här hos oss. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Det kan vara musiker, pedagoger, diakoner och andra. Alla har gått Nätvandrarutbildningen hos oss och blivit godkända Nätvandrare. Självklart har alla tystnadsplikt. Och du är helt anonym när du chattar.

OM OSS

Kyrkans nätvandrare grundades av Kyrkans SOS och Skolkyrkan i Göteborg, idag är det ett samarbete mellan stiftelsen Kyrkans SOS och enskilda församlingar i Svenska kyrkan i hela landet. Vi har som syfte att utbilda trygga vuxna som finns på nätet för att lyssna på och stötta unga genom den anonyma stödchatten för alla mellan 12-25 år. Det är viktig för oss att alltid stå upp för allas lika värde och rätten att vara den man är. Nätvandrarchatten ska vara en trygg plats för alla.

Lämna en synpunkt till Kyrkans SOS

Har du varit i kontakt med Kyrkans SOS via Nätvandrarchatten, Regnbågslinjen, SOS-telefonen eller SOS-brevlådan och har synpunkter på tjänsten? Då kan du lämna dina synpunkter via Kyrkans SOS anonyma kontaktformulär.

Vi håller dig uppdaterad!

© Kyrkans SOS. Produktion Budskapet.