En kvinna tänder tredje ljuset i en adventsljusstake.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Fira Advent

Under Adventstiden bjuder församlingarna in till många gudstjänster och konserter. Varmt välkommen!

Första söndagen i Advent, 27 november

Kl 10.00 Mässa i Fellingsbro kyrka. Körsång med Fellingsbro Gospel. Helena Björzén, präst & Niklas Lindström, musiker. Internationella gruppen serverar kyrkkaffe och ordnar försäljning till förmån för gatubarn i Filipinerna.

Kl 10.00 Mässa i Näsby kyrka. Körsång med Näsby Fellingsbro kyrkokör. Staffan Svedskog, trumpet. Per Kallin Pålsson, präst & Marie J:son Lindh Nordenmalm, kantor. Kyrkorådet serverar kyrkaffe i församlingshemmet och Näsby kyrkliga arbetskrets ordnar bazar.

Kl. 15.00 Mässa i Spannarboda kyrka. Körsång. Per Kallin Pålsson, präst & Niklas Lindström, musiker. Arbetskretsen serverar kyrkkaffe.

Andra söndagen i Advent, 4 december

Kl 10.00 Mässa i Näsby kyrka. Kyrkkaffe serveras i kyrkan. Lars-Göran Lannegård, präst och Niklas Lindström, musiker.

Tredje söndagen i Advent, 11 december

Kl 10.00 Mässa i Fellingsbro kyrka. Per Kallin Pålsson, präst och Marie J:son Lindh Nordenmalm, kantor. Kyrkkaffe serveras i kyrkan.

Kl 18.00 Traditionellt Luciafirande i Fellingsbro kyrka. Barnkörer, Fellingsbro gospel och Näsby Fellingsbro kyrkokör under ledning av Niklas Lindström, Marie J:son Lindh Nordenmalm & Helena Balke. Rotarys marschaller lyser upp vägen vid kyrkan. Per Kallin Pålsson, präst

Fjärde söndagen i Advent, 18 december

Kl 10.00 Mässa i Näsby kyrka. Kyrkkaffe serveras i kyrkan. Helena Björzén, präst och Niklas Lindström, musiker.

Kl 17.00 Toner i Advent i Näsby kyrka. Frövifors Musikkår och Näsby Fellingsbro kyrkokör under ledning av Marie J:son Lindh Nordenmalm och Niklas Lindström. Helena Björzén, präst.