Suomenkielinen toiminta

Nackan seurakunnassa on toimintaa suomalaista. I Nacka församling finns verksamhet på finska.

Jumalanpalvelulukset ja kirkollliset toimitukset

Suomenkielinen jumalanpalvelus toimitetaan Nackan kirkossa kerran kuukaudessa. Kaste, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminen voidaan toimittaa myös suomeksi. Kirkolliselle toimitukselle varataan aika kirkkoherranvirastosta, jonne puhelinnumero on 08-546 06 100. Aikaa varatessasi kerro, että toivot suomenkielistä toimitusta.

Messu, Nackan kappeli
Sunnuntaisin 10.00, 14.1, 18.2, 14.4

Messu, Nackan Kirkko
Sunnuntaisin 10.00,  31.3

Laulua ja porinaa, Lillstugan, Nackan Kirkko

Perjantaisin 13.00, 12.1, 16.2, 22.3, 12.4, 24.5, 14.6
Laulua ja porinaa kokoontuu kerran kuussa Nackan kirkon kupeessa sijaitsevassa Lillstuganissa. Ryhmää vetää harmonikkataiteilija Eerik Iivonen. Ohjelmassa on musiikkia, yhteislaulua ja keskustelua kaikista mahdollisista aiheista maan ja taivaan välillä.

Muskari lapsiperheille, Forumkirkko

Lauantaisin 11.00, 13.1, 17.2, 23.3, 13.4, 25.5, 15.6
Muskari kokoaa lapsia laulamaan, liikkumaan ja loruilemaan kerran kuussa. Tule nauttimaan yhdessä musisoinnin ilosta. Tutustumme musiikin värikkääseen maailmaan laulaen, loruillen, tanssien, liikkuen, kehosoittimia soittaen. Muskariin ei ole ikärajaa, useimmat osallistujat ovat 0-6 vuotiaita. Muskaria vetää musiikkipedagogi Hannele Iivonen.

Konsertit

Järjestämme säännöllisesti konsertteja, jossa esiintyy suomalaisia muusikkoja tai joiden teema liittyy suomalaiseen musiikkiin.

Lisätietoa: Johanna Sternberg, pastori
08-570 38 092,  johanna.sternberg@svenskakyrkan.se

Palveleva puhelin

Tukholman hiippakunnan suomenkieliset sivut

Ruotsin kirkon suomenkieliset sivut

Suomen kirkon kotisivut

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.