Uppdatering om de nya restriktionerna

Nytt för i sommar är att vi äntligen får fira gudstjänst igen. Men för att fortsätta minska smittan behöver vi hjälpas åt. Vi följer Folkhälsomyndighetens restriktioner och är tacksamma om du håller avstånd, stannar hemma om du är sjuk, tvättar eller spritar händerna och tar hänsyn till andra.

Nacka kyrka

Gudstjänst i Gläntan
Söndagar 11.00
Vid dåligt väder håller vi till i kyrkan

Kyrka i Coronatid

För att stoppa smittan behöver vi hjälpas åt. Vi följer Folkhälsomyndigehetens restriktioner. Vi håller våra kyrkor öppna under vissa tider och hoppas att ni respekterar och följer de restriktioner som finns när ni vill göra ett besök hos oss. All vår öppna verksamhet hittar du nedan i kalendern. Nytt för i sommar är att vi äntligen får fira gudstjänst.

Varmt välkommen att vara med i någon av våra Facebookgrupper.

Nacka och Forumkrykan

Älta kyrka

Fisksätra kyrka

Någon att prata med

Vi finns där för dig på många olika sätt. En av dem är per telefon eller videolänk. Du kan också ta en promenad med någon av oss. Klicka in här för mer information.

samtalscenter

Kyrkans samtalscenter i Nacka erbjuder samtalsstöd för dig som behöver prata med någon. Lämna meddelande via telefonsvarare på 08-546 06 111 så ringer präst eller diakon upp dig.

samtal i älta

Samtalsmöjlighet, med medarbetare från Älta kyrka, erbjuds i form av promenadsamtal och koordineras av Michel Hofmann.
Samtal kan genomföras på svenska, engelska, tyska eller arabiska.
michel.hofmann@svenskakyrkan.se, sms/ringa: 0702-447952.

Diakonal mottagning

Tisdagar 13.00-15.00
Diakonal mottagning i Forumkyrkan, utomhus med utdelning av matvaror. Kontakta en av församlingens diakoner för mer information.

Kyrka online

Här hittar du alla våra verksamheter och aktiviteter som går att delta i online, bland annat gudstjänster, babymassage och spansk musiklek. Välkommen till oss digitalt!