En dator med grön skärm.
Foto: Illustration: Julia Åström

Under denna annorlunda tid är det möjligt att följa Motala församlings gudstjänst- och andaktsliv via Facebook. I Motala församling finns en gemensam facebooksida , samt en sida för varje distrikt.

Två kvinnor med varsin grön pratbubbla.

Facebooksida-Gemensamt för hela Motala församling

Församlingens gemensamma och övergripande konto. Här hittar man exempelvis Församlingsträffar; en slags trivselträffar med musikunderhållning samt musikgudstjänster och kortare andakter.

En grön pratbubbla.

Facebook - Charlottenborgskyrkan

Här publiceras varje vecka morgonbön, aftonbön och en söndagsgudstjänst. I Söndagsgudstjänsten läses varje vecka namnen upp på nyligen döpta och avlidna i Motala församling.

Ett ljusrosa hjärta.

Facebook - Lillkyrkan

Här finns familjegudstjänster, andakter och musikaliska hälsningar att ta del av.

En ljusblå pratbubbla.

Facebook- Motala kyrka

Motala kyrkas facebooksida. Här hittar du b.la helgmålsböner.

En orange taggig pratbubbla.

Facebook - Råssnäskyrkan

Här finns exempelvis andakter och finstämda Taizégudstjänster med mycket musik.

ta del av våra sändningar

Alla de andakter och gudstjänster som finns publicerade på våra sidor går att se i efterhand, precis när man själv önskar.

Instruktion för att ta del av våra sändningar

Länkarna som vi bifogat gör att man hamnar direkt på den aktuella Facebooksidan utan att behöva klicka och leta så mycket. Man behöver inte ha något eget Facebook-konto för att kunna titta.

Ett annat sätt att ta del av alla våra sändningar är att använda sökmotorn i vilken Webbläsare som helst ex Google, Microsoft Edge eller liknande och bara skriva in: Facebook+ Svenska kyrkan Motala, eller vilket konto man nu önskar besöka. Kontakta oss gärna om ni behöver hjälp på något sätt med detta.