Välkommen till Svenska kyrkan i Aspeland!

Det lilla storpastoratet med sju församlingar i Hultsfred, Vena, Lönneberga, Målilla med Gårdveda, Mörlunda-Tveta, Virserum och Järeda. Välkommen att kontakta oss! Pastorsexpeditionen 0495-249580 Kyrkogårdsexpeditionen 0495-249593 Måndagar-torsdagar 10.00-12.00 och 13.00-15.00. Fredagar 10.00-12.00.

Välkommen till verksamheten! Vad söker du?

Läs LIV digitalt här!

Årets första LIV med tema påsk "...för däremellan kommer fasta!" finns nu att läsa digitalt! Vi går kärlekens väg från fastlagssöndagen genom fastan fram till påskens allvar och fest - när livet segrar över döden! Läs också om Hultsfreds församlings historia och vad barngrupperna haft för idag. Trevlig läsning!

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Välkommen till våra caféer!

Vi träffas precis som vi är och mår den dagen och DU är välkommen oavsett tro, nationalitet och ålder. Oavsett vem du är eller var du befinner dig på livets resa. Känner du dig ensam och vill ha gemenskap, är du välkommen här! Har du många vänner men vill lära känna nya, är du välkommen här!

Gravskötsel och skötselavtal

Som gravrättsinnehavare ansvarar du för att hålla graven i ett vårdat skick. Om du bokar gravskötsel sköter kyrkogårdsförvaltningen graven mot en avgift.

Litet barn med haklapp håller ett smörgåsrån i handen.

Barn & familj

I Aspelands pastorat finns många aktiviteter för barn, ungdomar och familjer. Liten & STOR, miniorer, juniorer, Efter plugget, Sång och lek, Lilla och STORA tisdagsklubben, minisar... Välkommen!

Musik

Aspelands pastorat har ett rikt körliv. Alla församlingar har en egen kyrkokör och fler körer finns. Du är välkommen att vara med, oavsett sångvana eller trostillhörighet. Läs mer här!

Nyfiken på bibelstudier?

Välkommen att gå med i bibelstudiegruppen med fokus på skapelseberättelsen utifrån Bo Johnsons bok "Ursprunget".

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Nyfiken på Gud?