Foto: Paula Jessen Andrée

Kör är Hälsa

Fågelbergskyrkan. Onsdagar kl 10.00-11.30

Kör är Hälsa är en friskvårdskör för daglediga som sjunger enkla sånger från olika genrer. En ”Våga sjunga-kör” för alla som vill sjunga!

Vi sjunger tillsammans, fikar tillsammans och avslutar med en andakt.

Kören övar i Fågelbergskyrkan.

Kören medverkar någon gång per termin i Fågelbergskyrkans gudstjänster.

För aktuella datum se kalendern.

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Stensjöträffen 3 april

Musikalisk livsskildring om Lydia Lithell som skrev över 300 andliga sånger och psalmer, bland annat "Jag har hört om en stad ovan molnen". Onsdag 3 april 12.00-14.00 i Stensjökyrkan, Mölndal.

Musikgudstjänst 7 april Edvin Ringkvist Band

Musikgudstjänst till förmån för "Hela människan" med Edvin Ringkvist Band. Söndag 7 april kl 18 i Stensjökyrkan.

Konsert med Mölndals Kammarkör 28 april 2024

Fira in våren. Konsert med Mölndals Kammarkör. Söndag 28 april kl 18 i Stensjökyrkan

Kulturskolans vårkonsert 17 maj

Kammarmusikkonsert med kulturskolan. Fredag 17 maj kl 18 i Stensjökyrkan.

Musikgudstjänst 19 maj "Förklädd Gud"

Musikgudstjänst "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson. Söndag 19 maj kl 18 i Stensjökyrkan. Ett samarbete med Stensjöns och Kållereds församlingar och kyrkokörer samt Allhelgonakyrkans kyrkokör.