Ett pärlarmband med pärlor i olika färger och former ligger på en grön växt i solen.
Foto: Peter Ebbesson /Ikon

Frälsarkransvandring

På vandring med livets pärlor – Frälsarkransen . Meditativ promenad runt Fässbergs kyrka i Mölndal.

Välkommen att vandra i Frälsarkransens tecken runt Fässbergs kyrka.

Frälsarkransen är ett modernt radband som skapats av biskop Martin Lönnebo.

Den vill säga något om livets helhet och varje enskild pärla handlar på olika sätt om ditt liv. Frälsarkransen berättar om Gud och vilka vi innerst inne är. Om längtan och kärlek; om livets mörka och ljusa sidor. Om döden och livets seger.

Vandring runt Fässbergs kyrka, Mölndal.

Mitt i livets stress finns här en möjlighet att stanna upp, att unna dig själv en stunds vila och närvaro.

Vill du köpa ett eget armand att bära med dig finns det bland annat på bokbordet i Fässbergs kyrka.

Vandra sakta och låt pärlorna och texterna öppna dig för tillvarons andliga dimension, för eftertanke och stillhet.

Om du vill börjar du vandringen vid Gudspärlans meditationsplats som ligger alldeles vid ingången vid Fässbergs kyrka. Du kan givetvis börja vandringen var du vill.

Vandringen är uppsatt efter tillstånd av Verbum.