Babyöppet 0-1,5 år Apelgården

Apelgårdens kyrka, Knäckepilsvägen 32, Kållered. Onsdagar kl 10.00-12.00.

Välkommen att tillsammans med ditt barn sjunga och träffa andra föräldrar som är hemma med sitt barn som är 0-1.5 år.

Drop-in kl 10.00-10.30 och sångstunden börjar kl 10.30. Efter den fikar vi tillsammans till självkostnad.

För mer information hör av dig till Ammi Jonsson, församlingspedagog, 0738520374 eller ammi.jonsson@svenskakyrkan.se

Glada bebisar/barn lyfts upp i luften i kyrka

Baby 0-1 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals babyrytmik och småbarnssång i Mölndal och Kållered.

Två flickor med änglar i händerna

Barn 0-6 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals öppna förskolor och andra grupper för barn 0-6 år med vuxen!

Någon har byggt med Lego: en grupp personer med olika utseenden sitter runt ett långbord.

Öppet påskspel 20 mars kl 16.30

Öppet Påskspel för allmänheten i Fässbergs kyrka den 20/3 kl 16.30. Föreställningen är ca 40 min lång. Riktar sig till barn och vuxna från 9 år och uppåt! Varmt välkommen! Ingen anmälan behövs.

Bli bjuden på lunch

Är du mölndalsbo och vill äta en lunch med en präst, diakon, eller annan anställd i Svenska kyrkan i Fässbergs församling? Vi bjuder. Det finns inga hakar. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan. Vi försöker inte sälja in något. Vi är sugna på en trevlig lunch med dig som mölndalsbo. Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Bibelutdelning i Fässbergs kyrka 24 mars

Fässbergs församlings fyraåringar erbjuds att hämta en barnbibel i Fässbergs kyrka söndag 24 mars. Gudstjänsten börjar kl 11.00. Korv med bröd och äggjakt efter dagens gudstjänst. Anmäl ditt barn till Jill Olandersson för att få bibel.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Fässbergs Mariagård exteriör med blommor i förgrunden

Anmälan till Påsklovsspecial på Mariagården

Nu är anmälan öppen för Påsklovsspecial den 3 april 2024 i Mariagården. Läs mer här.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 4 april

Torsdag 4 april kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Påsklov vecka 14 (1-7 april)

Detta händer under påsklovet.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 2 maj

Torsdag 2 maj kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Livets gudstjänst 24 maj Fässbergs kyrka

24 maj Livets gudstjänst med utdelning av dopduvor kl 10.00-11.00 i Fässbergs kyrka.

Informationsmöte inför Taize 2024

Söndagen 26 maj i Fässbergs kyrka inleds med att fira Taizémässa kl. 18 och fortsätter sedan med ett informationsmöte direkt efter gudstjänsten för resenärer och vårdnadshavare.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 13 juni

Torsdag 13 juni kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.