Foto: Birgit Larsson

Diakoniverksamheten i Mjällby

Diakoni är ett sätt att omsätta kyrkans budskap i praktisk handling. Diakonin är en del i alla gudstjänster och verksamheter.

Torsdagsträffen (dagledigträff)

Vanligtvis andra torsdagen i månaden kl. 14.00 i Mjällby församlingshem. Programmet består alltid av en inledande andakt, underhållning eller föredrag och kaffeservering med hembakat. För de församlingsbor som inte själva kan ta sig till församlingshemmet i Mjällby finns det möjlighet att beställa taxi till en reducerad kostnad. Vid önskemål om skjuts kontaktas Sölvesborgs Taxi på telefonnummer 0456-185 00. Till Torsdagsträffen är alla välkomna och ingen föranmälan krävs.

Program hösten 2023:

Torsdagen den 14 september

”Från Duvemåla till sista dansen” - Mikael Brorsson med dottern Alexandra: violin, dragspel och sång.

Torsdag 12 oktober

Mattias Vad Jensen underhåller med sång och musik.

Torsdag 9 november

Norje PRO - ukulelegruppen underhåller med sång och musik.

Torsdag 14 december

Julfest med tomtebesök. Ta med en julklapp värd cirka 50 kronor så byter vi klappar!