Markaryds kyrka
Foto: Magdalena Bäckman

Markaryds församling

Tfn 0433-750 80, expedition på Storgatan 19, 285 37 Markaryd. Öppet helgfri mån-fre 9.30 - 11.30 , samt vecka 35-52 & 1-24 även tor 14.00 - 16.30. Dag före röd dag samt klämdagar kan öppettiderna vara annorlunda.

Månadskalender

Kalender, månadskalender och Kyrkobladet

Kyrkobladet utkommer fyra gånger om året och sänds gratis till alla hushåll i Markaryds församling. Månadskalendern utkommer varje månad och finns att hämta i kyrkan, på Germundsgården och i Timsfors kapell. Du kan också prenumerera på att få den skickad till din epost eller skriva ut det från länken nedan.

Germundsgården

Kontakt

Växel 0433-750 80 och expedition helgfri mån-fre 9.30 - 11.30 , samt vecka 35-24 även tor 14.00 - 16.30. Dag före röd dag samt klämdagar kan öppettiderna vara annorlunda. Adress och direktnummer hittar du här.

Samtal, hjälp och stöd

När livet inte håller ihop längre, när krisen och sorgen drabbar och du behöver någon att prata med kan du kontakta oss . I Svenska kyrkan finns utbildad personal som lyssnar och ger stöd och råd vid allt från sorg till relationsproblem. Du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan och det kostar ingenting.

Närbild på guldfärgade kugghjul i ett urverk.

Årets högtider

Inom kristendomen finns det många högtider. Kristendomens viktigaste högtider är jul, påsk och pingst. De flesta av årets högtider kretsar kring händelser i Jesu liv, men det finns också högtider som lyfter fram helgon, martyrer och apostlar.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

På ett dukat festbord står en vas med en ensam gul ros.

Minnesstunder anordnas av församlingen

Läs mer om vad som erbjuds här.

Solnedgång mot en kal kvist.

Stilla veckan och påsk

Stilla veckan och påsk rymmer ett drama med vänners svek, maktens grymhet och Guds ingripande. Händelserna förändrade livsvillkoren för all framtid.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Aktuellt från Markaryds församling

Sopplunch torsdag 16 maj