Zoomfirmander i Heliga Trefaldighetskyrkan

Nu erbjuder Svenska kyrkan Malmö en digital konfirmandgrupp för dig som trivs bäst med att hänga med andra över nätet eller för dig som av andra skäl föredrar konfirmandträffar hemifrån.

Vi kommer att lära oss mer om kristen tro, prata om livet, Gud, tro, hopp och kärlek.

Dag och tid

Online en gång i veckan,  tisdagar 18.00–20.00, via Zoom och Discord. Om du inte har tillgång till dator eller spelet Minecraft ordnar vi detta.

Uppstart

Gruppen startar i 12 november kl 13.00. Den första träffen närvarar både föräldrar och konfirmander för att få den information som behövs.

Datum och plats för konfirmation sker utifrån konfirmandens önskemål.

RELATERAD INFORMATION

Konfirmander i vita kåpor som hoppar

Att vara konfirmand

Tänk dig att få fundera över livet och Gud tillsammans med andra. Att vara konfirmand i Svenska kyrkan är en sådan möjlighet. Du får spännande upplevelser och nya perspektiv på livet. Här finns utrymme för dig och dina tankar. Sugen på att vara med?Läs mer om vad det innebär att konfirmera sig.