Bilder på fyra ansikten i profil som tittar åt vänster.
Foto: Podd Profilerna

Profilerna - podd som går bakom kulisserna på kyrka, tro och omvärld

Nyhet Publicerad

Varannan vecka träffas kyrkomusikern Maja Malmström, diakonen Jonas Wollin, församlingspedagogen Kristofer Burman och prästen Fredrik Beverhjelm för att spana tillsammans i podden Profilerna.

- Många människor har fördomar om oss kristna och den vanligaste är nog att vi lever i en egen liten bubbla. I podden vill vi diskutera allt mellan himmel och jord, med både skoj och allvar, fast utifrån vårt kristna perspektiv och vårt kall. Vi hoppas det ska bli intressant att lyssna på för alla, inte bara de som är kristna eller jobbar i kyrkan. Samtidigt får lyssnaren insikt i vad vi gör i kyrkan. Ofta frågar folk vad vi gör förutom att ha gudstjänst på söndagar. Nu kommer dom få veta! säger Jonas Wollin, diakon och en av poddarna.

Podden Profilerna finns där poddar finns. Här kan du lyssna på podden: https://pod.space/profilerna/avsnitt-1-spaning-1?fbclid=IwAR1qu2cS7e3lcRbogGjDbI8Si0q-VFUWAMpN7iguoiSE4qwQaokRq2aURy0