Gränsland: Romska röster

Nyhet Publicerad Ändrad

Onsdag 1 februari i S:t Johannes kyrka: Många unga romer är stolta över sin romska identitet men rädda för att berätta om sitt ursprung. Fördomar är en del av vardagen. Ta del av unga romers levnadsöden, hur det är att leva i otrygghet och rädsla.

PÅ SCENEN: Unga från Romska kulturcentret i Malmö och sångaren Helena Josefsson.

Många unga romer är stolta över sin romska identitet men rädda för att berätta om sitt ursprung. Fördomar är en del av vardagen. Ta del av unga romers levnadsöden, hur det är att leva i otrygghet och rädsla. Programmet är ett samarbete mellan Svenska kyrkan och Romska kulturcentret.

Malmösångerskan Helena Josefsson har tidigare hörts över världen, med hits från egna bandet Sandy Mouche men också tillsammans med artister som Arash och Per Gessle. Nu kommer hon till Sankt Johannes kyrka!

S:t Johannes kyrka, Onsdag 1 februari.

Scenprogrammet börjar kl 18.00. Välkommen på Gränslandsmässa 17.30.