Foto: Unsplash/Mayur Gala

Fördjupande försoningsdagar för skadade relationer

Nyhet Publicerad

Svenska kyrkan i Malmö erbjuder fördjupande försoningsdagar för dig som vill bearbeta kränkningar, lösa konflikter, har levt eller lever i skadade relationer och längtar efter att hitta vägar vidare. Gör en intresseanmälan till vårens tillfällen!

Modell från Sydafrika

Modellen kommer ursprungligen från Kapstaden i Sydafrika och är en väl beprövad metod. Under fyra dagars samtal och praktiskt arbete delar vi livets skörhet och skönhet genom att titta närmare på vad som gått sönder i relationen, hur skadorna skulle kunna repareras och vad som behövs för att kunna gå vidare som lite helare människor. Varje träff inleds och avslutas med en stunds stillhet och bön. Möjlighet till möten med konfliktdrabbad, familj och/eller närstående erbjuds.

Gör en intresseanmälan till vårens fördjupande försoningsdagar

Informationsträff i Heliga Trefaldighetskyrkans församlingshem Tisdagen den 12/3 kl. 18, enkel fika

Om man inte kan komma på informationsträffen krävs ett enskilt samtal för att få sin intresseanmälan bekräftad.

Träffar i Heliga Trefaldighetskyrkans församlingshem:

Torsdag 11 april kl. 17-21

Fredag 12 april kl. 17-21

Lördag 13 april kl. 10-16

Söndag 14 april kl. 10-16

Lördag 27 april kl. 10-15  finns möjlighet till möten med konfliktdrabbad familj och/eller närstående

Uppföljningsträff och kostnad

Tisdag 7 maj kl. 17-20
Pris: 250 kr/person inkl. fika och lunch.

Anmäl ditt intresse för fördjupande försoningsdagar genom att skicka ett mejl eller ringa till diakon Ilse Viebusk, se nedan kontakt.

RELATERAD INFORMATION

Logotyp för Försoningsgruppen. Består av ett svart spindelnät och därefter texten Försoningsgruppen.

Försoningsgruppen

Försoningsgruppen är en icke vinstdrivande, ideell organisation som verkar för försoning genom arbete med reparativ rättvisa och mot kriminalitet och missbruk.