Konfirmandgrupper i Malmö 2022/2023

Nyhet Publicerad Ändrad

Här hittar du vilka konfirmandgrupper som startat 2022/2023. Kontakta resp. kontaktperson för gruppen om du vill veta mer eller efteranmäla dig till konfirmation i Svenska kyrkan Malmö.

Efteranmälan görs direkt till kontaktpersonen för gruppen

Gå in på respektive kyrkas sida som beskriver de olika konfirmationsgrupperna. Där hittar du kontaktuppgifter till ansvariga för respektive grupp.

Konfirmation i Bunkeflo Strandkyrka 2023-2024

Följ med på ett oförglömligt läger sommaren 2023! Under tio dagar lär vi känna Gud och varandra genom gemensamma upplevelser, gudstjänster, musik, lekar, fest och äventyr. Eller lär känna Jesus, kyrkan och en massa nya kompisar i vår Torsdagsgrupp varannan vecka.

Konfirmation i Fosie kyrka och Heliga Trefaldighetskyrkan 2023-2024

Är du klistrad framför dina dator- och tv-spel på fritiden? Säger folk till dig att man inte lär sig något av att spela? Visst kan man det! Häng med oss in i spelvärlden och lär dig massor om kristen tro och hur det är att vara människa, för gaming och kristen tro går att kombinera. Eller är det så att du trivs bäst framför datorn och det är där du är van att kommunicera med dina vänner - då har vi två grupper som passar dig.

Konfirmation i Husie 2023-2024

I Husie kan du välja en torsdagsgrupp under terminstid eller en sommargrupp med en veckas lägervistelse sommaren 2024.

Konfirmation i Hyllie och S:t Mikaels kyrkor 2023-2024

Ta chansen att möta andra ungdomar i din egen ålder som kanske har samma funderingar som du. Tro/hopp /kärlek består av två grupper. Du väljer den som passar dig bäst.

Konfirmation i Kirsebergskyrkan 2023-2024

Genom en rad olika resor och äventyr via såväl brädspel, lekar, olika fysiska platser, läger och inre rum, utforskar vi tillsammans stora och små tankar, frågor och känslor.

Ungdomar i konfirmandkåpor springer i allé med kyrka i bakgrunden

Du som anmält dig till konfirmation...

Så kul att du anmält dig till en grupp i Limhamns kyrka! Grupperna startar vecka 38. Hör av dig till oss om du har några funderingar eller inte vet när och var det börjar.

Konfirmation i Oxie kyrka 2023-2024

Konfirmationen är ett erbjudande till dig som är nyfiken på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda. Varför händer onda saker i världen? Vad ska jag bli i framtiden? Vad är kärlek? Vi pratar om livets frågor och upplever saker tillsammans. Allt från läger och äventyr till andakter med stillhet och ro.

Konfa för särskoleelever 2023-2024

Går du i grundsärskolan och vill konfirmera dig? Vi välkomnar konfirmander från hela Malmö. Du ska vara född senast 2009.

Konfirmation i S:t Andreas kyrka 2023–2024

Vi träffas på tisdagar och funderar kring livet och tron, vi fikar och firar andakt. Dessutom blir det olika utmaningar och aktiviteter t.ex. ridning, femkamp, klättring och olika samarbetsövningar.

Konfirmation i Tygelsjö och Västra Klagstorps kyrkor 2023-2024

Vi hittar likheter mellan bibelns berättelser och våra egna liv och är kreativa. Kom och var med!

Konfirmation i S:t Petri kyrka 2023-2024

Välkommen att vara konfirmand i S:t Petri kyrka, en av Malmös äldsta kyrkor. En tid med upplevelser, gemenskap och nya vänner. Tillsammans går vi på upptäcktsfärd i kyrkans skrymslen och torn, på Berlins gator och torg och bland livets frågor och funderingar och i den kristna tron. Välj mellan vår terminsgrupp eller sommargrupp.

Konfirmation i Västra Skrävlinge kyrka

För dig som vill varva din konfirmandtid  med samtal med jämnåriga och upptäcka mer om bibeln, gudstjänst, Gud och Jesus, kristen tro, vad kyrkan är, tror och lär, och träffar där vi praktiskt gör något upplevelseinriktat som exempelvis studiebesök, bowling, go-cart.

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.