Gravljus placerade i formen av ett hjärta.
Foto: Clement McKay, Malin Lingnert /Ikon

Allhelgonahelgen i Oxie och Glostorps kyrkor

Nyhet

Oxie och Glostorps kyrka kommer vara öppen på fredagen och lördagen för ljuständning, samtal och enkel fika.

Döden drabbar oss alla

Allhelgonahelgen är den helg på året då vi tillsammans med människor i Sverige, och världen, uppmärksammar och minns dem som lämnat det här livet. Vi påminns om att döden finns, och att den drabbar oss alla.

Stillhet, bön och ljuständning

Till minnesgudstjänsten i Oxie kyrka inbjuds alla som förlorat någon nära anhörig under året sedan förra allhelgona. Minnesgudstjänsten präglas av stillhet, bön och ljuständning och namnen på de avlidna kommer att läsas upp.

Öppettider i kyrkorna

Under allhelgonahelgen kommer många till kyrkogårdarna för att besöka sina anhörigas gravar. Kyrkorna är öppna för ljuständning enligt följande:

Oxie kyrka

Fredag 4/11 kl. 13-17
Lördag 5/11 kl. 10-16, Minnesgudstjänst kl. 18.00

Glostorp kyrka

Fredag 4/11 kl. 13-17
Lördag 5/11 kl. 10-16

Under dessa tider finns även kyrkans personal på plats.

På söndagen den 6/11 firas mässa klockan 10.00 i Glostorp kyrka.

Till dig som mist någon nära

Ibland kan man behöva någon att samtala med. Så många händelser möter oss i livet, situationer kommer då man känner sig pressad, trött och otillräcklig.

För dig som förlorat någon nära anhörig finns församlingens diakon och präster som en resurs. Du har även fått en inbjudan till att anmäla dig till en leva vidare grupp.

Eller ring direkt till någon av oss och bestäm en tid för samtal,
eller kontakta församlingsexpeditionen.

Kontakta Oxie kyrka

040-27 92 80. Telefontid mån, tis, tors, fre 9-15, onsdag 13-15.

Bokning av dop, bröllop och begravning

040-27 90 01. Telefontid vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.
Dop kan också preliminärbokas via webbtjänsten Boka dop på nätet.

Epost

fosie.malmo@svenskakyrkan.se

Oxie kyrkoväg 214B (länk till Google Maps)

Öppettider

Oxie kyrka öppen måndag, tisdag och onsdag kl. 8-16, torsdagar 8-18 och fredagar 8-14. Vid andra tider, känn gärna på dörren - kyrkan kan vara öppen. Avikelser kan förekomma. Vill du vara på säkra sidan, är du välkommen att kontakta oss som jobbar i Oxie kyrka och bestämma tid.

Vill du komma in på församlingsgården och prata med oss är du välkommen. Skulle expeditionsdörren vara stängd ring på dörren.

facebook.com/svenskakyrkanioxie