Konfirmation i Västra Skrävlinge kyrka

För dig som vill varva din konfirmandtid  med samtal med jämnåriga och upptäcka mer om bibeln, gudstjänst, Gud och Jesus, kristen tro, vad kyrkan är, tror och lär, och träffar där vi praktiskt gör något upplevelseinriktat som exempelvis studiebesök, bowling, go-cart.

”Kreativ konfa med resa till Danmark och Stockholm”

För dig som vill varva din konfirmandtid med att göra något kreativt. I den här gruppen får du möjlighet att lära dig mer om kyrkan genom konst och skapande. Du får själv testa olika sätt skapa bilder, texter och drama.

På träffarna får du möjlighet att prata med jämnåriga och tillsammans upptäcka mer om kristen tro, vad kyrkan är, vem Gud och Jesus är. Vi kommer också att prata om vad det står i bibeln och vad kan det ha med oss att göra idag, lära dig mer om gudstjänsten och uppleva kyrkans gemenskap.

Du behöver inga förkunskaper för att vara med, gruppen är för dig som vill vara kreativ.

Dag och tid

• Söndagar en till två gånger i månaden, start i september 2023 till och med våren 2024.
    Kl. 10.30-14.30.
  • Första träffen är torsdag, den 14 september 2023.
    Tid: kl. 17.00–19.00.
  • Läger:
    Danmark och Stockholm.

Dagläger: en lördag under hösten 2023 besöker vi Danmark och det världsberömda konstmuseet Louisiana.
Läger med övernattning: torsdagen den 9 maj till söndagen den 12 maj 2024, resa till Stockholm där vi får uppleva olika studiebesök och sevärdheter samt Gröna Lund.

April/maj 2024.

Infomöte för konfirmand och anhörig

14 september kl. 17.00 i Västra Skrävlinges församlingshem.

Anmäl dig till konfirmation 2023-2024!

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.