Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation i S:t Andreas kyrka 2023–2024

Vi träffas på tisdagar och funderar kring livet och tron, vi fikar och firar andakt. Dessutom blir det olika utmaningar och aktiviteter t.ex. ridning, femkamp, klättring och olika samarbetsövningar.

Upplevelsegruppen – tisdagar

Vi träffas på tisdagar för att upptäcka den kristna tron. Gruppen fokuserar på att uppleva både ”inåt” och ”utåt”. Inåt betyder att vi samtalar om livets viktiga frågor: kärlek, Gud, livets mening, förlåtelse med mera. Upplevelser utåt innebär gemensamma aktiviteter och utmaningar såsom ridning, femkamp, klättring och olika samarbetsövningar.

Dag och tid

Tisdagar, kl 16.30–18.30, samt ett antal lördagar och söndagar för aktiviteter och gudstjänster.

Läger

Två helgläger; 6–8 oktober samt ett läger i mars.

Tisdagen den 5 september.

Konfirmationsdag

Lördagen 4 maj 2024.

Anmäl dig till konfirmation 2023-2024!

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.