Foto: Alex Giacomini, IKON

Du är varmt välkommen att vara med i vårens konfirmationsgrupp

Välkommen som konfirmand i Svenska kyrkan Mallorca!

Foto: Monica Lemoine

Under konfirmandtiden får du tillfälle att lära känna andra och kanske till och med dig själv bättre. Vi funderar tillsammans över grundläggande mänskliga frågor som t.ex. vad som är ont och gott, kärlek, vänskap och meningen med livet. Och förstås så talar vi om våra tankar om Gud och kyrkan och om det kan betyda något för mig.

VAD INNEBÄR DET ATT VARA KONFIRMAND?
Du får vara ”hedersgäst” i församlingen under ett par terminer. Vi välkomnar dig. Totalt handlar det om 60 timmar, plus gudstjänster. Förhoppningsvis blir det ett gemensamt läger för svenska konfirmander i hela Spanien i vår.

Frågor? Skriv gärna till prästen Gertrud Malmberg gertrud.malmberg@svenskakyrkan.se

Välkommen som konfirmand i Svenska kyrkan Mallorca

Under konfirmandtiden får du tillfälle att lära känna dig själv och andra bättre. Men du får också möjlighet att fundera över grundläggande mänskliga frågor som t.ex. vad som är ont och gott, kärlek, vänskap och meningen med livet. Vem är Jesus? Vad står Gud för? Finns Gud? Vad betyder det i så fall idag och betyder det något för mig?

VEM FÅR KONFIRMERA SIG?

Alla som vill. Konfirmation betyder bekräftelse, och i kyrkan står det för att du hör ihop med Gud och att just du är värdefull och viktig precis som du är. Du behöver inte vara döpt för att börja i en konfirmandgrupp. Många konfirmander döps under sin konfirmandtid.

VAD INNEBÄR DET ATT VARA KONFIRMAND?

Du får vara med och fira gudstjänst och andakt, veta mer om vad Bibeln och Psalmboken innehåller och hur det kan hänga ihop med våra liv här idag. När vi ses på konfirmandträffar eller läger pratar vi om det som känns viktigt. Det kan handla om vad som helst. Vi provar nya saker tillsammans, nya tankar och letar tillsammans svar på alla frågor som dyker upp under vägen. Inga frågor eller funderingar om tro eller livet är dumma eller konstiga, du kan fråga om vad du vill.