Foto: Johannes Jönsson

Ledaråret

Ett praktikantår på heltid i Lysekils södra församling - Anmäl dig nu!

Ledaråret - ett praktikantår på heltid i Lysekils södra församling

Vi ser att vi som Guds folk möter dagar framöver när människors andliga längtan växer men man vet inte hur och vart man ska söka. Ledda av Anden och i hans kraft vill vi möta denna längtan med evangeliet. Vi vill utrusta dig som vill ställa dig till Guds förfogande just för denna tid och vill växa din kallelse och dina gåvor.
Vi har1-3 platser och ser gärna att du tidigare gått en bibelskola eller har en tids erfarenhet av församlingsliv och gärna som ledare i någon form.

Under året ges du möjlighet att växa i ditt lärjungaskap i en profetisk, tillbedjande och diakonal kultur.

• Du är en del av teamet som arbetar i Lysekils södra församling som leds av Hans Wolfbrandt och Karin Malmström
  • Du deltar i vår Bibelskola varannan tisdagskväll
  • Du ges möjlighet att följa med församlingens ledare när vi tjänar i andra sammanhang och i New Wines nätverk.
  • Du coachas och tränas av erfarna ledare

Vi anpassar ditt Ledarår i viss mån efter dina gåvor, din längtan och kallelse. Basen är församlingens gudstjänstliv, att tjäna bland ungdomar och unga vuxna men främst att växa och leda i strategisk bön, förbön, profetisk betjäning, evangelisation, lovsång eller andra bitar ryms också.

Boende - Vi erbjuder boende om du inte har egna lösningar på det.
Ekonomi - Du ersätts månadsvis fför dina omkostnader
Ledigheter – Måndag och lördag varje vecka, en långhelg i månaden och i samband med storhelgerna.

Antal platser

Vi har löpande antagning och max tre platser.
Ansök via formuläret nedan. Vi kontaktar dig för intervju men har du frågor innan dess så hör gärna av dig på telefon

Start 1 september 2023- 2 juni 2024

Vid frågor, kontakta Karin Malmström eller Hans Wolfbrandt. Under semesterperioden kan det ta ett tag att få svar men mejla gärna så bevakar vi ditt mejl och ev. frågor

Obs! Sista anmälningsdag är 15 augusti.
Anmälan gäller läsåret 2023-2024

Klicka här