Nyhet! Pilgrimskonfirmander

Under hösten 2019 startade vi upp en konfirmandgrupp i Torn med fokus på pilgrimsvandring.

Träffar under söndagar under hösten 2019 och våren 2020, med fokus på pilgrimsvandring. Under våren 2020 kommer vi att ha ett läger på Österlen.

Vad betyder det att vara pilgrim? En pilgrim är någon som är på resa, på vandring, som söker något – Gud, meningen med livet, förlåtelse, frid. Men pilgrimsvandringen är också en symbol för livet. Våra liv är som en resa, från födelse till död, från vaggan till graven. Och bortom graven…
De första kristna kallade sig för dem som ”följde vägen”. De följde Jesus som för dem var vägen till Gud. De första lärjungarna vandrade rent bokstavligt tillsammans med honom genom Palestina, från by till by hela vägen upp till Jerusalem där Jesus blev korsfäst, dog och uppstod. Att vara lärjunge, kristen, var att vandra med honom.

Församlingens präst Cecilia Cardona Castro håller i denna grupp.

START 15 september 2019
LÄGER På Österlen 6-9 april 2020
KONFIRMATION 26 april 2020
ANMÄLAN Mer info och anmälning: Kontakta Cecilia eller se nedan info.

Varmt välkommen på konfirmation i Stångby kyrka den 26 april 2020.

Vill du också konfirmera dig? Se nedan info för kommande konfirmationsgrupper!

Pax-konfirmander

Pilgrimsvandring är inte något du gör, utan snarare något du är: Du är på vandring genom livet, med Gud och med dina medmänniskor.

Stenbräcka - Fotboll,

Fullt men hör av dig om köplats! Gruppen är inriktat på fotboll, vandring och rörelse med en första träff första advent 2020 och läger under en sommarvecka i juni på Stenbräcka med närhet till bad och fotbollsplan.