Foto: Terese Mattsson

Handarbete i Torns församling

Torns församling har en syförening och ett stickcafé som träffas och handarbetar tillsammans. Nyhet! Nu även Stickarglädje på kvällstid.

På bilden syns de mjukfigurer som Stickcaféet har handarbetat till Diakonicentralen i Lund, som i sin tur delar ut dessa till barn i familjer som kommer till Lund från Ukraina.

Diakonicentralen i Lund har uppmärksammat att just mjukisdjur är något som barnen har saknat.

Stickcaféet och Syföreningen i Torns församling handrabetar även till förmån för bl. a Barndiabetesfonden, ACT Svenska kyrkans internationella arbete och Barncancerfonden.

Vill du också handarbeta tillsammans? Se nedan rutor för mer info och kontakt.

Stickarglädje! Nyhet - på måndagskvällar

En gemenskap för handarbetssugna. Vi stickar, virkar, broderar m.m. Både för nybörjare och de som är vana vid garnet sedan tidigare. Måndagar ojämna veckor kl 18.30-20.30 i Torns församlingsgård.

Handarbeta tillsammans

Någon sitter och stickar.

Har du överblivna garn?

Stickcaféet i Torns församling virkar och stickar små djurfigurer till barn som kommit hit från Ukraina.