Med anledning av COVID-19

I orostider, nu som alltid, finns Sjukhuskyrkan för samtal. Vi följer de riktlinjer som sjukhusets ledning gett vad gäller Coronavirus.

För att inte samla människor i grupp på sjukhuset, har vi fattat ett beslut om att under en period inte fira mässa i Rum för stillhet i Blockets entré och inte heller bjuda in till musik & ljuständning där. Under denna tid hälsar vi dig istället välkommen till Allhelgonakyrkan, som ligger på Bredgatan 34, strax söder om sjukhusområdet. Du är även varmt välkommen att besöka någon av de andra kyrkorna i Lund.

De böner som skrivs och läggs i förbönsskrinet i Rum för stillhet tar vi med i bön varje vecka, då vi också ber för alla sjuka, närstående och all personal som är knutna till vårt stora sjukhus.

För dig som vill prata med någon av oss i Sjukhuskyrkan i Lund, ring 046-17 17 39 (expeditionen), tala in ett meddelande på 046-17 27 82, eller klicka vidare på länken för fler kontaktuppgifter.

Tveka inte att höra av dig! Vi arbetar nästan som vanligt, men under lite andra förutsättningar under en begränsad tid.