Klimatvandra med mobilens hjälp

I sommar kan du med mobilens hjälp klimatvandra i Lund. På vägen får du bland annat information och tips som har både med klimatet och Lunds historia att göra.

Med hjälp av en digital karta i din telefon kan du, dina vänner eller din familj leta upp platser i centrum med frågor, information eller tips som har både med klimatet och Lunds historia att göra.

Vandringens olika digitala stopp finns mellan Klosterkyrkan, Domkyrkan och Allhelgonakyrkan. Du måste inte gå vandringen i ordning, utan kan börja och sluta där du vill. Du kan också gå olika etapper olika dagar. Vandringen riktar sig både till barn och vuxna och vill inspirera till reflektion över vad det är att leva i ett mer hållbart samhälle. Använd gärna #walkforfuture om du väljer att sprida info om rundan via sociala medier.

Kartan når du via en qr-kod som finns vid de tre kyrkorna eller längre ner på den här sidan.

Läs mer på de båda facebook eventen nedan.

facebook.com/events/945346866321009/

facebook.com/events/230310581919678/