Friluftskonfirmander 2022

Konfirmandgrupp med friluftsaktiviteter. Kan Gud anas i stjärnhimlen eller i att tillsammans resa ett tält?

Vi startar i advent och träffas några gånger under våren. I augusti åker vi på sommarläger i Blekinge där vi varvar lek och allvar i närhet till naturen. Vi tänker tillsammans kring livet, tro och Gud medan vi är ute i Guds skapelse så mycket som möjligt. På kvällarna blir det berättelser och sånger kring elden.

I Lund utgår vi från församlingens kyrkor, främst Maria Magdalena, sommarlägret utgår från Södra Hoka kursgård.

Plats Maria Magdalena kyrka(Flygelvägen 1, Lund), Södra Hoka
Dag och tid Några enstaka träffar under våren 2022, bla. en övernattning. Huvuddelen av konfirmandtiden är förlagd till 2022 års sommarlovs tre första veckor, varav en vecka på läger, på Södra Hoka stiftsgård.
Antal platser 30
Startdatum 28 november 2021