Stiftsgården i Skellefteå

Stiftsgården i Skellefteå är en riktig idyll, naturskönt belägen strax utanför Skellefteå centrum. Det är en plats för livets viktiga möten.

Gården är öppen året om och välkomnar alla som delar dess tro på alla människors lika värde. Här kan du skapa kreativa möten, få tid att vila, reflektera och hitta perspektiv på tillvaron.

Möten

På Stiftsgården finns konferenslokaler och mötesrum som passar många olika behov. Gården har lokaler för upp till 80 personer. Alla möten som bokas av enheter inom Luleå stift nyttjar våra konferens lokaler helt gratis. Stiftsgården erbjuder även paket med förtäring till rabatterat pris för enheter i Svenska kyrkan. Ta kontakt om ni har speciella önskemål så återkommer Stiftsgården gärna med förslag.

Måltider och vila

På Stiftsgården finns boendealternativ i olika prisklasser, både hotell och vandrarhem. Hotellet har 30 rum med totalt 52 bäddar. Vandrarhemmet har 16 rum med 35 bäddar. Måltider serveras av restaurangen som ligger i den gamla prästgården från 1802. På hotellet finns ett mysigt bibliotek att läsa en bok i eller bara njuta av utsikten över innergården.

Kapell för eftertanke

Stiftsgårdens vackra kapell är en plats för stillhet och eftertanke. Här kan besökare slå sig ner för en stunds andrum, tända ett ljus i ljusbäraren, be en bön och delta i andakter. Kapellet är öppet varje dag klockan 08.00–20.00.

Stiftsgården drivs i stiftelseform sedan 1961. Stiftelsens styrelseledamöter utses av Stiftsstyrelsen i Luleå Stift, Skellefteå Landsförsamling och Svenska kyrkans Unga i Luleå Stift. Dessa är även stiftelsens bildare.

Stiftsgården Skellefteå
Brännavägen 25
931 44 Skellefteå

Direkt: 0910-72 57 00

hinfo@stiftsgarden.se

Stiftsgårdens hemsida

Stiftsgården är en riktig herrgårdsidyll, naturskönt belägen, endast 1,5 km från Skellefteå centrum.