Välkommen på spridningskonferens Tillsammanskraft

Nyhet Publicerad Ändrad

Ta del av del erfarenheter som har gjorts i projektet S:t Mary, som riktat sig till personer som befinner sig långt från arbetsmarknaden. OBS! Sista anmälningsdag 24 januari.

Välkommen till spridningskonferens den 12 februari 2020 kl 9.30–16.00 på Stiftsgården Skellefteå.

Under åren 2017-2020 har Luleå stift tillsammans med tre församlingar Piteå, Sävar- Holmön och Haparanda församling drivit projektet S:t Mary – sammanhang och egenmakt, som finansierats av Europeiska socialfonden.

Församlingarna har med MARY-metoden, som innefattar kända teorier, skapat en S:t Mary-verksamhet med tydlig struktur för personer som befinner sig långt från arbetsmarknaden. Syftet har varit att utifrån varje deltagares egna förutsättningar närma sig arbetsmarknaden.

Denna konferens riktar sig till alla som är intresserade av tillsammanskraft – den kraft som kommer när vi arbetar tillsammans. Varmt välkomna att ta del av del erfarenheter som har gjorts i projektet under tre år.

Program och anmälan hittar du här