Norwichs digitala adventskalender

Nu kan du prenumerera på vänstiftet Norwichs digitala adventskalender. Årets fokus är pastoralt arbete.

Under advent finns det möjlighet att vandra med Luleå stifts vänstift, Diocese of Norwich, genom deras digitala adventskalender.

– 2022 års digitala adventskalender utforskar det pastorala arbetet. Varje "lucka" lyfter ett sätt att nå ut i kärleksfull omtanke, säger Susanna Gunner som arbetar med andlighet och lärjungaskap på Norwich stift.

De som bidragit till adventskalendern kommer från hela stiftet och visar en bredd sätt att svara an på olika behov: hjälpa till med skoluniformer, besöka ensamma, vara värd åt flyktingar, erbjuda en varm plats för dem som inte har råd med uppvärmning hemma.

– Varje morgon i advent kommer den nya kalenderposten direkt till din inkorg. Vi hoppas att årets kalender kommer beröra, utmana och inspirera, säger Susanna Gunner.

Prenumerera på advenskalendern

Fyll i din e-postadress för att prenumerera på Norwich stifts digitala adventskalender.

Registrera din e-post
Norwich cathedral.

Vänstiftet Norwich i England

Sedan 2002 har Luleå stift kontakter med Norwich stift som ligger cirka 20 mil nordöst om London. Norwich är en historisk plats med en mycket välkänd katedral från 1000-talet.