Åtta kandidater i Nederluleå församling om fyra valfrågor

Snabbguide i Kyrknyckelns höstnummer.

Söndag 19 september är det val i Svenska kyrkan. Det är åtta nomineringsgrupper som ställer upp i valet till kyrkofullmäktige i Nederluleåförsamling. Totalt ska de dela på 25 platser, så kallade mandat. Här kan du läsa vad deras toppkandidater tycker i några olika frågor.

1. Varför ska man lägga sin röst på er?
2. Nämn tre områden ni vill prioritera de kommande fyra åren.
3. Varför ska man vara medlem och engagera sig i Svenska kyrkan?
4. Vad är den största utmaningen för Svenska kyrkans sociala arbete, diakonin?

Arbetarepartiet - Socialdemokraterna

Anita Johansson Hallin, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Borgerligt alternativ

Catarina Orrstjerdt Grönlund, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Centerpartiet

Urban Wikström, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Frimodig kyrka

Anette Asplund, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Kristdemokrater i Svenska kyrkan

Conny Sundström, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan

Celina Falk, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Sverigedemokraterna

Nils Rönnqvist, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Vänstern i Svenska kyrkan

Elisabeth Johansson Hallin, kandidat i Nederluleå församling, svarar på fyra frågor inför kyrkovalet.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben