Löderups församling

Löderups församling är en landsbygdsförsamling belägen i de östligaste delarna av Ystads kommun, från Kabusa i väst till Sandhammaren i öst. Här kan du besöka Backåkra, Ales stenar, Kåseberga fiskeläge och mycket mer. I församlingen finns fem kyrkor och kyrkogårdar: Glemminge, Ingelstorp, Valleberga, Löderup och Hörup.

Musikcafé i Löderup

Torsdagen den 25 april kl. 14.00 är det dags för musikcafé i Löderups församlingshem. Vi får lyssna på tänkvärda texter och finurliga fånigheter med Pia Ewaldz och Mats Nilsson. De bjuder på en skön blandning av svenska visor och allsång. God fika utlovas!

Väkomna på en stunds härlig gemenskap!

Små och stora, f.d. babycaféet, tar paus

Den öppna verksamheten ”Små och stora” har hållit till i Löderups församlingshem alla tisdagförmiddagar, men under de senaste terminerna har det varit väldigt begränsat med intresse. Många är de tisdagar då ingen har kommit. Därför måste vi, med tungt hjärta, stänga verksamheten.

Kanske har ni tips på hur vi kan göra den öppna verksamheten mer attraktiv. Hör av er med synpunkter och tips! Vi startar gärna upp igen om intresse finns.

Livets första fest!

Välkommen att boka dop i någon av församlingens kyrkor eller varför inte hemma i trädgården. Och naturligtvis går det bra att döpas i vilken ålder som helst. Ring församlingens expedition på 0411-52 45 46.