Vägbeskrivning till pastoratets olika platser och byggnader

Från Pastorsexpeditionen i Ljusdal åker du västerut på väg 84 för att komma till Färila och fortsätter på samma väg till Kårböle.
Från Kårböle åker du söderut på väg 296 för att komma till Los och svänger av sydväst på väg 310 (mot E45) för att fortsätta till Hamra. När du når E45 svänger du av norråt för att komma till Tandsjöborg och Fågelsjö.
Alternativt svänger du av sydväst på väg 310 (mot E45) redan i Korskrogen (efter Färila) för att komma till Hamra. Då svänger du av norrut på väg 296 något tidigare mot Los.

Från Pastorsexpeditionen i Ljusdal åker du norrut på väg 83 för att komma till Ramsjö och söderut på väg 83 för att komma till Järvsö.

Pastorsexpeditionen

När du kontaktar församlingsexpiditionerna i Ljusnans pastorat kommer du till Pastorsexpeditionen i Ljusdal. Det kan det vara av olika anledningar; såsom vigsel, begravning, dop, konfirmation eller bara något du undrar över. Den första du pratar med är oftast vår kanslist Caroline Jarlgård. Från pastorsexpeditionen administreras allt som händer i hela pastoratet.

ljusnans.pastorat@svenskakyrkan.se

Välkommen att höra av dig till oss.

Våra kyrkor

Här kan du läsa om alla våra kyrkor, kapell, församlingsgårdar och skogskyrkogårdar.