Foto: Alex Giacomini /Ikon

Barn- och ungdomsverksamhet

Häng med du också!

Våra ordinarie barn- och ungdomsgrupper

Öppet hus, tisdagar och torsdagar kl. 10-12:30.

För barn 0-6 år med vuxen. Lek, umgänge och sång. Tillgång till skötbord och mikro finns. Kom och träffa andra barn och vuxna. Var med en stund eller stanna hela tiden. Ingen anmälan!

Vill du veta mer når du oss på telefon: 072-705 75 91 eller 072-705 75 92. Välkomna! EllaMaria Berglund-Jonsson och Helena Ennerstam.

Pysselgrupper, torsdagar kl. 14-15:45 och kl. 16-17:30

Vi pysslar i många olika material, spelar spel, leker, och håller andakt.

Grupp 1 (kl. 14-15:45): För barn från förskoleklass till åk 3.

Grupp 2 (kl. 16-17:30): För barn från åk 4 och uppåt.

Anmälan till EllaMaria Berglund-Jonsson: 072-705 75 91. Begränsat antal platser.

Klockarekörerna

Barn- och ungdomskörer under ledning av Ann-Christin Svedman och EllaMaria Berglund-Jonsson. Vi håller till i Klockaregården.
Klockarekören 1 (från åk 4 och uppåt) övar på tisdagar kl. 14-ca. 15:15.
Klockarekören 2 (förskoleklass till åk 3) övar på onsdagar kl. 14-14:50.

Fredagshäng

För ungdomar i åk 6 och 7, varannan fredag (ojämna veckor) kl. 14-17.

Välkommen!

Kyrkis, måndagar kl. 13-16

För barn och vuxna i alla åldrar. Vi pysslar, leker, umgås, fikar, handarbetar, löser korsord  och sjunger tillsammans. Vi fikar ungefär kl. 14:30.

Minikyrkis, tisdagar kl. 9-12

För barn 0-3 år med vuxen. Vi leker, fikar och umgås. Vi fikar ungefär kl. 10.

Familjekväll, måndagar en gång i månaden kl. 16-18

22 januari, 19 februari, 18 mars, 15 april och 13 maj. Öppen verksamhet där alla är välkomna. Vi äter mat tillsammans, skapar och leker. Anmälan till therese.martinsson@svenskakyrkan.se eller på sms till 070-301 27 48. Hoppas vi ses!

Pyssel & lek, tisdagar kl. 14-16:30

Vårterminsstart 23/ januari.

En grupp för barn från förskoleklass till åk 3. Vi börjar med att fylla på energin med lite mellis efter skolan. Vi tycker om att pyssla, leka lekar, spela spel och umgås. Vi firar andakt tillsammans, äter frukt och kan få varva ner och hinna ta in dagen, avslutar med att be för det som finns inom oss. Det är bra att ha kläder och skor för att kunna vara ute, då vi gillar att göra mindre utflykter.

Club 11, onsdagar kl. 14-16:30

Vårterminsstart 24 januari.

En grupp för dig som går i åk 4-5. Vi börjar med att äta mellis, sen erbjuder vi att spela spel, umgås och pyssla. Vi firar andakt tillsammans, läser från olika böcker och kan sen samtala om det och deras tankar, avslutar med en bön för det som barnen vill be om. Vi har ett läger på hösten eller våren och en familjegudstjänst per termin.

Ungdomsgruppen UNG, torsdagar kl. 14-16:30

Vårterminsstart 25 januari.

En grupp för dig som går åk 6-7. Här finns det möjlighet att hänga med sina kompisar, spela spel, leka lekar, ibland finns det pyssel framdukat. Vi har en andakt där man kan samtala och ställa sina frågor och funderingar om livet. Vi har ett läger under hösten eller våren. En resa på våren. Vi har en familjegudstjänst per termin.

Häng mä..., torsdagar kl. 18-21

Vårterminstart 25 januari.

För alla ungdomar från åk 8 och uppåt. Högt i tak och utrymme för det mesta. Kom hit och umgås, spela spel, häng. Vad vill ni göra? Låt oss veta, det går säkert att genomföra.

TacoLov kl. 17-19

6 januari, 14 februari och 10 april. En kväll för hela familjen med olika teman varje gång vi träffas. Tillsammans skapar vi pyssel som vi sedan använder i andakten som är på slutet. Vi äter tacos tillsammans i gemenskap, pratar och umgås. Föranmälan till 070-362 23 98 senast en vecka innan.

Kyrkis/pysselgrupp, måndagar kl. 15:30-17

För barn från fyra år och uppåt. Vi pysslar i många olika material, spelar spel och leker. Vid varje samling har vi andakt med en berättelse eller bön.

Kyrkis/pysselgrupp, måndagar kl. 17:15-18:50

För barn från årskurs 3 och uppåt. Vi pysslar i många olika material, spelar spel och leker. Vid varje samling har vi en andakt med berättelse och bön.

Konfirmation i Ljusnans pastorat

Konfirmandtiden är lite av ett livsäventyr. Våra träffar utgår från livet, ditt liv. Vem är jag? Vem vill jag vara? Vad är Gud? Vad händer efter döden? Vad är kärlek? Smått, stort, tungt, lätt, roligt och sorgligt. Alla konfirmationsgrupper i Ljusnans pastorat är gratis.